Ero sivun ”Ylösnousemus: kaksinkertainen ovi ikuisuuteen” versioiden välillä
Ortodoksi.netista
(Ak: Uusi sivu: Noustuaan kuolleista suuressa kirkkaudessa ja vapaana kaikesta maallisesta Hän ilmaisi itsessään koko kaikkeuden uudistumisen. Hän toi ikuisen, muuttumattoman olemassaolon olennoi...) |
Ei muokkausyhteenvetoa |
||
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
Noustuaan kuolleista suuressa kirkkaudessa ja vapaana kaikesta maallisesta Hän ilmaisi itsessään koko kaikkeuden uudistumisen. Hän toi ikuisen, muuttumattoman olemassaolon olennoille, joiden luonto on aineeton ja näkymätön – olihan Hän sielunsa puolesta näiden kaltainen. Saman muuttumattomuuden Hän toi myös olennoille, joiden luonto on näkyväinen ja aistittava – ovathan nämä ruumiidensa puolesta samankaltaisia Hänen kanssaan. |
[[Kuva:Kristuksen ylosnouseminen03.jpg|thumb|300 px|<center>Kristuksen ylösnouseminen. Romanialainen ikoni.<br><small>(''kuva © Petja Pyykkönen'')</small></center>]]Noustuaan kuolleista suuressa kirkkaudessa ja vapaana kaikesta maallisesta Hän ilmaisi itsessään koko kaikkeuden uudistumisen. Hän toi ikuisen, muuttumattoman olemassaolon olennoille, joiden luonto on aineeton ja näkymätön – olihan Hän sielunsa puolesta näiden kaltainen. Saman muuttumattomuuden Hän toi myös olennoille, joiden luonto on näkyväinen ja aistittava – ovathan nämä ruumiidensa puolesta samankaltaisia Hänen kanssaan. |
||
[[Kyros Edessalainen]] |
[[Kyros Edessalainen]] |
||
<small>(käännös syyriasta © munkki Serafim)</small> |
|||
---- |
|||
<- katso edellinen opetusteksti: [[Toinen Aadam astuu taivaaseen – valkeus on voittanut pimeyden]] ~ katso seuraava opetusteksti: [[Jumalan hyvyys vetää luomakuntaa puoleensa]] -> |
|||
[[Luokka:Pyhien isien kirjoituksia]] |
|||
[[Luokka:Syyrialaisten mystikkojen opetuksia]] |
Nykyinen versio 8. elokuuta 2009 kello 05.43
Noustuaan kuolleista suuressa kirkkaudessa ja vapaana kaikesta maallisesta Hän ilmaisi itsessään koko kaikkeuden uudistumisen. Hän toi ikuisen, muuttumattoman olemassaolon olennoille, joiden luonto on aineeton ja näkymätön – olihan Hän sielunsa puolesta näiden kaltainen. Saman muuttumattomuuden Hän toi myös olennoille, joiden luonto on näkyväinen ja aistittava – ovathan nämä ruumiidensa puolesta samankaltaisia Hänen kanssaan.
(käännös syyriasta © munkki Serafim)
<- katso edellinen opetusteksti: Toinen Aadam astuu taivaaseen – valkeus on voittanut pimeyden ~ katso seuraava opetusteksti: Jumalan hyvyys vetää luomakuntaa puoleensa ->