Toiminnot

Toiminnot

Hakutulokset

  • ** 2011, Bysanttilaisten isien terapeuttista teologiaa ja länsimaisen elämänmenon haaksirikkoa. – Bys ...ysantin kaksi maailmaa – Kirjoituksia Bysantin keisarikunnasta ja Pyhien Isien terapeuttisesta teologiasta. Joensuu.
    18 KiB (2 152 sanaa) - 10. tammikuuta 2014 kello 12.17
  • ...en ja Hänen taivaallisen Valtakuntansa toteutumisen jatkuvaa odottamista. Pyhien kirkkoisien käsitys historiasta on näkemys Kristuksesta. Kristuksen viime ...ohtana on, että kirkollinen elämä ja rukous ovat erottamattomia. Pyhien isien mukaan usko on elämää.
    32 KiB (4 257 sanaa) - 14. kesäkuuta 2011 kello 11.20
  • Pyhä '''[[Gregorios Palamas]]''' (k. 1359) kehitti pyhien isien luovan tradition hengessä lakkaamattoman rukouksen ja [[askeesi]]n teologi ...alan olemuksen ja energioiden välille. Palamas rakensi opetuksensa pyhien isien traditioon. Kirkon monet isät ovat viitanneet kirjoituksissaan Jumalan ole
    26 KiB (3 303 sanaa) - 28. heinäkuuta 2011 kello 21.26
  • [[Ortodoksinen kirkko|Ortodoksisen kirkon]] Pyhien isien mielestä ihmisen on mahdotonta tuntea Kristusta, ellei hän halua ensin va
    19 KiB (2 503 sanaa) - 5. helmikuuta 2012 kello 18.06
  • ...ysantin terapeuttista teologiaa ja länsimaisen elämänmenon perikatoa<br>Kirjoituksia bysanttilaisesta maailmasta ja nykyajan länsimaisen kulttuurin rappiosta'' ...elämänmenon perikatoa'' -teoksen kolmessa ensimmäisessä luvussa pyhien isien teologiaa ja länsimäisen elämänmenon rappiota, Bysantin keisarikunnan h
    15 KiB (1 939 sanaa) - 5. lokakuuta 2011 kello 13.15
  • ...ossa. Raamatun lisäksi Antiokos käytti hyväkseen lukuisien pyhien isien kirjoituksia ja heidän ajatuksiaan. Monet noista lähteistä ovat aikojen saatossa kado
    4 KiB (582 sanaa) - 16. joulukuuta 2012 kello 10.44
  • ...uksia (katso Simeon Tessalonikalainen teoksessa Pyhien Isien ja Opettajien kirjoituksia koskien ortodoksisen jumalanpalveluksen selitystä, ven. Vol. II, 1856). ..
    14 KiB (1 893 sanaa) - 22. helmikuuta 2012 kello 18.04
  • Pyhittäjä Simeon peri ihmiskäsityksensä kreikkalaisilta isiltä. Pyhien Isien tradition mukaan Kristuksessa toteutui jumalallinen armotalous. Kristus ei ...nsa eläväksi perustaksi. Hän eli askeettisesti ja hengitti askeesissaan pyhien kirjoitusten, liturgian ja askeettisen kirjallisuuden totuutta.
    15 KiB (1 877 sanaa) - 24. marraskuuta 2012 kello 11.10
  • ...äivin. Eikä hän lukenut pelkästään Raamattua vaan myös pyhien isien kirjoituksia, joita löysi luostarin kirjastosta. Noviisi omaksui tietämättään sella
    3 KiB (427 sanaa) - 11. maaliskuuta 2013 kello 13.03
  • Vapahtaja osoitti suurenmoisesti, missä on pyhien ihmisten näkyväisen köyhyyden perusta ja aiheuttaja. Se on heidän henge Pyhien Isien opetuksen mukaan todellinen kirkollinen elämä on sielussa vaikuttava juma
    24 KiB (3 195 sanaa) - 13. tammikuuta 2013 kello 11.37
  • Pyhien Isien opetuksissa on runsaasti viittauksia Jumalan ainutlaatuiseen hyvyyteen. [[K Pyhien Isien kirjallisuudessa kysymys ihmisen lankeemuksesta keskittyy ihmismielen pimen
    14 KiB (1 917 sanaa) - 10. maaliskuuta 2013 kello 16.22
  • ...ottamiselle. Heidän tulee rakastaa Kristusta, Pyhiä Kirjoituksia, pyhien isien opetuksia, seurakuntalaisia ja evankeliumin julistamista. Heidän tulee yhd ...sen käytännön toteuttaminen on Suomessa kaukana evankeliumin ja pyhien isien ihanteesta.
    22 KiB (2 853 sanaa) - 10. huhtikuuta 2013 kello 16.03
  • ...saan Fotios säilyi uskollisena varhaisempien kirkolliskokousten ja Pyhien Isien määritelmille. Pyhän Kolminaisuusopin kannalta tärkeimmät Kirkon opett ...' (Vastauksia Amhilokiokselle), joka on kokoelma teologisia ja filosofisia kirjoituksia. Kirjoitukset osoittavat kirjoittajan laajat ja monipuoliset tiedot sekä p
    29 KiB (3 508 sanaa) - 28. toukokuuta 2013 kello 09.39
  • Pyhittäjä Simeonin peri ihmiskäsityksensä kreikkalaisilta isiltä. Pyhien Isien tradition mukaan Kristuksessa toteutui ''jumalallinen armotalous''. Kristus ...mukainen parantuminen synnin sairauksista on mahdollinen ainoastaan Pyhien Isien askeettisen ja terapeuttisen opetuksen kautta.
    12 KiB (1 510 sanaa) - 28. elokuuta 2013 kello 09.29
  • * KIRJOITUKSIA *** Pyhien isien teologia on hengellistä lääkitsemistä
    4 KiB (486 sanaa) - 1. lokakuuta 2013 kello 14.30
  • ...sen käytännön toteuttaminen on Suomessa kaukana evankeliumin ja pyhien isien ihanteesta. Pyhien isien opetukseen ja kasvatukseen sisältyy kutsu tarkastella Kristuksessa profeet
    10 KiB (1 361 sanaa) - 3. helmikuuta 2016 kello 10.27
  • ...ysantin kaksi maailmaa.<br>Kirjoituksia Bysantin keisarikunnasta ja Pyhien Isien terapeuttisesta teologiasta''' Bysanttilaisten Isien Teologia tähtää ihmisen sielun ja ruumiin parantumiseen. Sitä voi perus
    14 KiB (1 550 sanaa) - 7. joulukuuta 2013 kello 14.09
  • Pyhien Isien [[Traditio]] opettaa ihmisen parantumisesta. Latinalaisessa kirkossa puhuta
    20 KiB (2 507 sanaa) - 6. tammikuuta 2014 kello 20.35
  • ...i, jonka kautta pahat henget pääsevät sieluun. Siksi mielikuvitus tulee isien mukaan hylätä kokonaan. Pyhien autiomaakilvoittelijoiden askeettinen pelastusnäkemys ei luota niinkään
    14 KiB (1 857 sanaa) - 5. huhtikuuta 2014 kello 17.14
  • Kirkon pyhien isien opetus kristityn sosiaalisesta vastuusta on erityisen tärkeää 2000-luvun
    10 KiB (1 313 sanaa) - 15. toukokuuta 2014 kello 17.04

Näytä [20 | 50 | 100 | 250 | 500] kerralla. ← 20 edellistä | 20 seuraavaa →